آیا شکستگی صفحه گوشی شامل گارانتی میشود

 زمان مطالعه: 2 دقیقه
نکته مهم راجع به اکثر خدمات گارانتی این است که صرفا مشکلات ناشی از تولید را پوشش می‌دهند.

برای خیلی از ما پیش آمده که می‌خواهیم موبایل خود را از روی میز برداریم، اما ناگهان و قبل از اینکه متوجه شویم چه شده، گوشی از دست‌مان سر می‌خورد و ناگهان به زمین برخورد می‌کند. اگر خوش‌شانس باشید، دستگاه آسیبی جدی نمی‌بیند، اما اگر اندکی بدشانسی بیاورید، با نمایشگری ترک‌خورده روبه‌رو می‌شوید. در چنین موقعیتی،‌ احتمالا برایتان سوال شود که آیا شکستگی صفحه گوشی شامل گارانتی میشود یا خیر. به مطالعه ادامه دهید تا به این سوال و سوالات مشابه راجع به گارانتی گوشی‌های هوشمند پاسخ دهیم. 

گارانتی موبایل چه چیزهایی را پوشش می‌دهد؟

نکته مهم راجع به اکثر خدمات گارانتی این است که برخلاف باور برخی از مردم، صرفا مشکلات ناشی از تولید را پوشش می‌دهند. این یعنی اگر گوشی به شکلی معیوب به دست‌تان برسد و آیا به خاطر نواقص سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، عملکردی ضعیف‌تر از آنچه تبلیغ شده به نمایش بگذارد، می‌توانید روی خدمات گارانتی خود حساب باز کنید. اما زمانی که دستگاه به خاطر اشتباه و قسور مخاطب آسیب می‌بیند (مثلا با ضربه دیدن دستگاه یا ورود مایعات به بدنه)، مسئولیتی متوجه ارائه‌دهنده خدمات گارانتی نیست. 

البته اگر شکستگی صفحه نمایش به خاطر نقاط ضعفی باشد که در مرحله تولید به وجود آمده‌اند، به احتمال زیاد بتوانید از گارانتی گوشی خود استفاده کنید. اما چنین سناریویی به ندرت رقم می‌خورد. از سوی دیگر، شمار معدودی از تولیدکنندگان و فروشندگان گوشی ممکن است حاضر به تعمیر نمایشگر دستگاه شما باشند، بنابراین مهم است که تمام قوانین و شرایط گارانتی دیجی‌کالا و دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده چنین خدماتی را با دقت بخوانید. 

آیا شکستگی صفحه گوشی شامل گارانتی میشود ؟

با توجه به توضیحاتی که بالاتر ارائه کردیم، اگر شکستگی نمایشگر گوشی شما به دلایل زیر اتفاق بیفتد، تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرد:

·      آسیب‌های اتفاقی: اکثر گارانتی‌ها آسیب‌های اتفاقی مانند ضربه دیدن گوشی، ریختن مایعات روی آن و یا برخورد با اجسام دیگر را پوشش نمی‌دهند. در تمام این موارد، اشتباه از سوی کاربر بوده است و گارانتی مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد. 

·      فرسودگی و استهلاک: در گذر زمان، تمام موبایل‌های هوشمند با مشکلاتی مانند خط‌وخش افتادن روی نمایشگر یا کندی در عملکرد (و شناسایی لمس انگشت‌ها) روبه‌رو می‌شوند. این موارد نیز تحت پوشش گارانتی نخواهند بود. 

بیشتر بخوانید:

·       گارانتی گوشی‌های سامسونگ چه مواردی را شامل می‌شود؟

·       گارانتی گوشی‌های شیائومی چه مواردی را شامل می‌شود؟

در صورت شکستگی صفحه گوشی چه کنیم؟ 

در صورتی که امکان استفاده از خدمات گارانتی وجود نداشت، پیشنهاد می‌کنیم گام‌های زیر را در پیش بگیرید:

·      پژوهش راجع به تولیدکننده گوشی: پیش از هرچیز اسناد گارانیت خود و همینطور سایت شرکت تولیدکننده گوشی را با دقت بررسی کنید و تمام قوانین پیرامون آسیب‌های اتفاقی را بخوانید. 

·      استفاده از خدمات تعمیر: بسیاری از تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات گارانتی، خدمات تعمیر نیز ارائه می‌کنند و یا تعمیرکنندگان معتمد را به شما معرفی خواهند کرد. 

·      استفاده از خدمات بیمه موبایل: اگرچه برای بیمه کردن گوشی آسیب‌دیده دیر است، اما برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی و پرداخت هزینه‌های تعمیر، می‌توانید از خدمات بیمه گوشی کمک بگیرید که آسیب‌های اتفاقی و سرقت را هم پوشش خواهند داد. 

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل در خانه

جمع‌بندی

در پاسخ به این سوال که آیا شکستگی صفحه گوشی شامل گارانتی میشود یا خیر باید گفت که پیش از هر چیز، این موضوع به قواعد و شرایط گارانتی گوشی شما بستگی دارد. معمولا اگر نمایشگر گوشی آسیبی اتفاقی ببیند، تحت پوشش گارانتی قرار نخواهد گرفت. در صورتی که سوالاتی هرچه بیشتر راجع به شرایط خدمات گارانتی دارید، پیش‌تر در بلاگ دیجی‌کالا سرویس به پرسش های اساسی درباره گارانتی موبایل پاسخداده‌ایم.