اتصال دوربین مداربسته به گوشی به ۳ روش سریع و آسان

 زمان مطالعه: 4 دقیقه
مایل به آشنایی با روش‌های مختلف اتصال دوربین مداربسته به گوشی هستید، به مطالعه ادامه دهید تا تمام مراحل و جزییات کار را توضیح دهیم.

این روزها تقریبا همه ما یک گوشی هوشمند در دست داریم. موبایل‌های هوشمند به چنان بخش مهمی از امور روزمره تبدیل شده‌اند که دیگر نمی‌توانیم زندگی را بدون آن‌ها تصور کنیم. همینطور که تکنولوژی پیش‌ می‌رود، کاربردهای بیشتری هم برای گوشی‌های هوشمند پیدا می‌کنیم. یکی از قابلیت‌های کمتر دیده‌شده نیز، اتصال گوشی به دوربین مداربسته است که به شما اجازه می‌دهد در هر نقطه‌ای از شهر، کشور یا حتی جهان، بر خانه و محیط کار خود نظارت داشته باشید. اگر مایل به آشنایی با روش‌های مختلف اتصال دوربین مداربسته به گوشی هستید، به مطالعه ادامه هید تا تمام مراحل و جزییات کار را توضیح دهیم. 

مزایای اتصال دوربین مداربسته به گوشی

پیش از اینکه به بررسی روش‌های متصل کردن گوشی و دوربین امنیتی بپردازیم، بد نیست نگاهی به مزایای این کار بیندازیم. برخی از مهم‌ترین موارد را در ادامه آورده‌ایم:

·      انعطاف‌پذیری: دسترسی همیشگی به تصاویر امنیتی منزل و محل کار، تنها یکی از مزایای بزرگی است که به دست خواهید آورد، خصوصا اگر کسب‌وکار نوپا داشته باشید. برای مثال اگر امکان استخدام نیروی حراست یا شرکت‌های ارائه خدمات نظارت وجود نداشته باشد، می‌توانید دسترسی به فیلم‌های دوربین مداربسته را به افراد معتمد خود بدهید. 

·      آرامش خاطر: مهم نیست کجا هستید و چه ساعتی از روز است، همیشه می‌توانید گوشی خود را بردارید و ببینید در منزل یا محل کار چه می‌گذرد. دسترسی آنی و همیشگی به فیلم‌های دوربین، آرامش خاطری استثنایی به همراه می‌آورد. 

·      باقی ماندن در جریان امور: تعداد قابل توجهی از دوربین‌هایی که به گوشی متصل می‌شوند، از قابلیت Push Notifications یا ارسال اعلانات صدادار و برجسته روی گوشی پشتیبانی می‌کنند. برای مثال زمانی که چیزی یا کسی از مقابل دوربین عبور کند، چنین اعلانی به دست‌تان خواهد رسید. علاوه بر این، خیلی از سیستم‌های امنیتی قابلیت سفارشی‌سازی دارند و می‌توانید تعیین کنید که مایل به دریافت کدام نوع از اعلانات هستید. 

·      مکالمه دوطرفه: این مزیت تا حد زیادی به دوربینی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد، اما برخی دوربین‌ها اجازه می‌دهند مکالمه‌ای دوطرفه با افراد حاضر در مقابل دوربین داشته باشید. حتی می‌توانید از این قابلیت برای فراری دادن سارقان و مجرمان کمک بگیرید. 

پیش‌نیازهای اتصال دوربین مداربسته به گوشی

خوشبختانه برای برقراری اتصال میان دوربین امنیتی و گوشی خود نیاز به برطرف‌سازی پیش‌نیازهای آنقدرها دردسرساز یا گران‌قیمتی ندارید. اما برای اینکه همه‌چیز به خوبی پیش برود، لازم است به موارد زیر دسترسی داشته باشید: 

·      دوربین مداربسته: پیش از هرچیز لازم است سیستم امنیتی مورد نیاز خود را بخرید و فرایند نصب دوربین مداربسته را پشت سر بگذارید. پیش از خرید، از وجود اپلیکیشن اختصاصی برای آن و پشتیبانی از قابلیت نظارت از راه دور مطمئن شوید. بسته به اینکه چه مدلی را انتخاب می‌کنید، ممکن است یا خودتان قادر به نصب دوربین مداربسته در منزل باشید و یا بهتر باشد از خدمات نصب دوربین مداربسته دیجی‌کالا سرویس کمک بگیرید. 

·       موبایل هوشمند: احتمالا بدیهی به نظر برسد، اما نیاز به گوشی هوشمندی خواهید داشت که بتواند اپلیکیشن سیستم مداربسته را به اجرا درآورد. 


·      اپلیکیشن اختصاصی دوربین: همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، دوربین‌های امنیتی از طریق یک اپلیکیشن به گوشی شما متصل می‌شوند، بنابراین باید دستگاهی به‌روز و قادر به اجرای اپلیکیشن مورد نظر داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید دوربین مورد نظرتان، اندکی در اینترنت جستجو کنید و پاسخ مهم‌ترین سوالات را بیابید. 

·      اینترنت باثبات: اگرچه این مورد برای برخی مدل‌ها ضروری نیست، اما به عنوان یک قاعده کلی نیاز به اینترنت باثبات و یا وای‌فایی با سیگنال قوی خواهید داشت تا مخابره ویدیو به بهترین شکل انجام شود. 

اتصال دوربین مداربسته به ۳ روش مختلف

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل ممکن به موضوع بپردازیم، به صورت کلی به روش می‌توانید دوربین مداربسته را به گوشی متصل کنید. در ادامه، تمام این روش‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

  • ·      اتصال از طریق وای‌فای

·      اتصال از طریق اینترنت موبایل (Mobile Data)

·      اتصال از طریق شبکه محلی (لن | LAN)

ناگفته نماند علی‌رغم اینکه سه روش مختلف برای اتصال دوربین مداربسته و گوشی وجود دارد، اکثر دوربین‌های امنیتی امروزی از طریق اپلیکیشن موبایل به وای‌فای متصل می‌شوند و بنابرین معمولا نیازی به هیچ راهی جز راه نخست نخواهید داشت. 


اتصال گوشی به دوربین مداربسته از طریق وای‌فایمراحل این کار بسیار آسان‌تر از چیزی‌ست که احتمالا تصور کنید. فقط لازم است گام‌های زیر را در پیش بگیرید:

·      راه‌اندازی دوربین: پیش از هر چیز باید مطمئن شوید که دوربین نصب است و به خوبی کار می‌کند. به این ترتیب برای گام‌های بعدی آماده خواهید بود. 

·      دانلود اپلیکیشن اختصاصی دوربین: اکثر دوربین‌های امنیتی مبتنی بر وای‌فای، همراه با اپلیکیشنی به‌خصوص از راه می‌رسند که می‌توانید آن را دانلود و روی گوشی نصب کنید. بنابراین با بررسی جعبه دستگاه و محتوای آن، اپلیکیشنی که لازم است دانلود کنید را بیابید. 

·      اتصال دوربین به گوشی: هر برندی راهکار خاص خودش را برای راه‌اندازی اپلیکیشن گوشی دارد، اما معمولا باید یک کد یا شماره سریال به‌خصوص را درون اپلیکیشن وارد کنید تا دوربین شناسایی شود. علاوه بر این، لازم است هم دوربین و هم موبایل هوشمند به یک شبکه وای‌فای واحد متصل باشند. 

·      بررسی اتصال: زمانی که دوربین را متصل کردید، مطمئن شوید که تصاویر تار یا غیر فوکوس نباشند و با پیروی از قواعد بهترین محل نصب دوربین مداربسته، مام محیط را پوشش دهند. علاوه بر این می‌توانید سایر ویژگی‌های احتمالی دوربین - مثل میکروفون، زوم و حالت دید در شب - را نیز تست کنید. 

·      شخصی‌سازی تنظیمات و اعلانات: حالا که دوربین به خوبی کار می‌کند، لازم است به سراغ تنظیمات بروید و کارکرد‌ها را‌ آن‌طور که خودتان می‌پسندید، شخصی‌سازی کنید. برای مثال می‌توانید هشدارهای اشتباه را محدود کنید، اعلانات مورد نیاز خود را برگزینید و قابلیت‌های گوناگون را فعال یا غیرفعال کنید. 

نکته: برخی دوربین‌ها با اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای شخص ثالث هم سازگاری دارند و به آن‌ها دوربین‌های فراگیر (Universal CCTV) می‌گویند. اما معمولا پیدا کردن دوربین‌هایی که اپلیکیشن‌های انحصاری دارند، آسان‌تر است. 

اتصال گوشی به دوربین امنیتی از طریق اینترنت موبایل

با توجه به فراگیری و دسترس‌پذیری بالای شبکه‌های مخابراتی 3G و 4G، نظارت بر تصویر دوربین‌های امنیتی آسان‌تر از همیشه شده‌ است و مجبور نیستید در هر جایی به شبکه وای‌فای خود دسترسی داشته باشید. به این ترتیب، حتی وقتی به سفر و نقاط دوردست می‌روید نیز می‌توانید بر خانه و محل کار نظارت داشته باشید. 

با توجه به اینکه برای این روش به سیگنال شبکه موبایل نیاز دارید، لازم است یک سیم‌کارت تهیه کنید و منتظر کاهش حجم بسته اینترنت موبایل خود باشید. روش کلی کار را در ادامه آورده‌ایم:

·      ابتدا یک سیم کارت تهیه کنید و یک بسته اینترنت (ترجیحا پرحجم) بخرید.

·      سیم کارت را درون دوربین خود قرار دهید.

·      دوربین مداربسته را به اپلیکیشن اختصاصی یا فراگیر آن روی گوشی خود نصب کنید. 

·      کد یا شماره سریال دوربین را درون اپلیکیشن وارد کنید تا اتصال برقرار شود.

·      تصویر دوربین را بررسی کنید تا از کیفیت بالای آن و پوشش تمام محیط مطمئن شوید. 

اتصال دوربین مداربسته به گوشی بدون اینترنت

اگرچه بعید است که از این روش برای برقراری اتصال میان گوشی و دوربین امنیتی استفاده کنید، اما به شکلی خلاصه آن را بررسی می‌کنیم. در نظر داشته باشید که این روش پیشنهاد نمی‌شود، زیرا نمی‌توانید در جایی بیرون از شعاع تحت پوشش روتر خود از دوربین استفاده کنید. 

·      ابتدا دوربین را به روتر خانه یا محل کار خود متصل کنید.

·      مطمئن شوید که گوشی نیز به شبکه محلی (لن | Lan) متصل باشد. 

·      مادامی که در شعاع تحت پوشش روتر حضور داشته باشید، گوشی بدون هیچ مشکل به دوربین متصل خواهد شد. 

بار دیگر تاکید می‌کنیم که دو روش قبلی کارایی و محبوبیت بسیار بیشتری دارند.اینکه به سراغ کدام روش اتصال دوربینمداربسته به گوشی می‌روید به فاکتورهای مختلف - مانند پوشش وای‌فای، استفاده از دوربین‌های سیمی یا بی‌سیم و پیش‌نیازهای هر دوربین - بستگی دارد. 

جمع‌بندی روش‌های اتصال دوربین مداربسته به گوش

با توجه به اینکه نظارت بر اماکن و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته آسان‌تر از همیشه شده است، پیشنهاد می‌کنیم با دنبال کردن روش‌هایی که در این مطلب آوردیم، نهایت استفاده را از توانایی‌های دوربین خود ببرید و با دسترسی لحظه‌ای به فیلم‌های دوربین خود، خواب شب آسوده‌تری را تجربه کنید.